توضیحات سنگاپور

سنگاپـور

جمهوری سَنگاپور در جنوب شرقی آسیا است و پایتخت آن سنگاپور است. سنگاپور در جنوب شبه جزیره مالایا واقع شده و کوچکترین کشور جنوب شرقی آسیا است. سنگاپور در شمال خط استوا قرار دارد. کشوری ثروتمند و مدرن است. مالزی و اندونزی تنها همسایه‌های سنگاپورند. این کشور که از تعدادی جزیره تشکیل شده، در جنوب شرقی آسیا واقع شده و یکی از مراکز بزرگ تجاری داد و ستد کالا در جهان است. سنگاپور یکی از ۳ کشور-شهر مستقل کنونی در جهان است.

صنعت توریسم، یکی از منابع عمده درآمد سنگاپور را تشکیل می‌دهد. جاذبه‌های طبیعی فراوان، تنوع قومی، استفاده از زبان انگلیسی به عنوان یکی از زبان‌های اصلی و شبکه حمل و نقل گسترده و کارآمد، از جمله دلایل محبوبیت این کشور دربین جهانگردان است.

واردات، فروش و مصرف آدامس در سنگاپور ممنوع است. همچنین سیگار کشیدن در بسیاری قسمت‌های سنگاپور ممنوع است و دائماً تعداد مکان‌های شامل این ممنوعیت درحال افزایش می‌باشد.

سنگاپور به دلیل قرار گرفتن در منطقه گرم و مرطوب و نزدیکی با استوا، آب و هوایی گرم و زمینی حاصلخیز دارد. گرم‌ترین ماه‌های سال، خرداد و تیر است و در مهر و آبان، هوا مرطوب‌تر است. آذر تا دی بارانی‌ترین ماه‌های سال هستند، اما ماه‌های دیگر نیز چندان خشک نیستند.از فروردین تا شهریور کمبود یک نسیم فرح‌بخش خیلی احساس می‌شود.

 

اطلاعات ضروری سنگاپور :

اختلاف ساعت: 7:30 + (با گرینویچ اختلاف زمان دارد)

واحد پول سنگاپور: Ø¯Ù„ار سنگاپور

نرخ برابری : ÛŒÚ© دلار آمریکا معادل ( Ù…حاسبه به روز نرخ برابری با دلار ) دلار سنگاپور است.

 

جاذبه های گردشگری سنگاپور :

از جمله مراکز مورد علاقه جهانگردان می‌توان از محله "اورچارد رود" که شامل مراکز خرید بزرگ می باشد، باغ وحش سنگاپور، باغ پرندگان جورونگ و جزیره گردشگری سنتوزا نام برد. این جزیره دارای جاذبه‌ها و فعالیت‌های بسیاری برای کودکان و بزرگسالان است که از جمله شامل نمایش آتش بازی شبانه، پارک دلفین‌ها، پارک پروانه‌ها و سینمای چهاربعدی می‌شود.

از نقاط دیدنی سنگاپور هتلی به نام مارینا بی سندز است که به شکل یک کشتی بر روی ۳ ساختمان بلند شاخته شده و استخری دارد که انتهای آن این ذهنیت را تداعی می‌کند که شناگران در حال افتادن از ساختمان هستند. پارک تفریحی یونیورسال استودیو که نمایش‌ها و وسایل بازی آن برپایه محصولات این استودیو طراحی شده، یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری سنگاپور است.

مهمترین دیدنیهای سنگاپور عبارتند از:

محله چینی ها

پارک مرلیون

سنتوزا و دنیای زیر آب

اسکله قایق

اسکله کلارک

ساحل سنتوزا

کلیسای سنت ژوزف

موزه تاریخ سنگاپور

دریاچه دلفین های سنتوزا

باغ وحش

موزه هنر سنگاپور

پارک پرندگان

مسجد سلطان

خیابان عربها

باغ گیاه شناسی سنگاپور

قایق رانی در رودخانه سنگاپور

یادبود غیرنظامی جنگ

باغ های Tiger Balm

خیابان Orchard

Night Safari

Little India

Botanic Garden

Snow City

 

مراکز خرید سنگاپور :

Joo Chiat ComplexØŒ Suntec City MallØŒ Park MallØŒ Palais RenaissanceØŒ City Square MallØŒ Marina SquareØŒ TANGS OrchardØŒ Wisma AtriaØŒ ION OrchardØŒ Bugis JunctionØŒ FestiveWalkâ„¢ at Resorts Worldâ„¢ SentosaØŒ Mandarin GalleryØŒ The Shoppes at Marina Bay Sands®، VivoCityØŒ Scotts SquareØŒ Plaza SingapuraØŒ ParagonØŒ OrchardCentralØŒ Funan Digitalife MallØŒ Delfi Orchard